۱۲ مزیت کلیدی داشتن وب سایت برای کسب و کار شما
- توسط سیاوش رحیمی آزاد
- ۵ آبان, ۱۳۹۷
- نظرات ۰
داشتن یک وب سایت در دنیای آنلاین ضروری است، مخصوصا برای کسب و کارهای کوچک که محصولات و خدمات مختلف را به فروش میرسانند.
اگر برای داشتن مشتریان بیشتر برنامه ریزی می کنید، به حضور درفضای آنلاین نیاز دارید تا اطلاعات محصولات و خدمات خود را با یک کلیک ساده در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
۱. ایجاد اعتبار می کند
حضور شما در فضای آنلاین، به تنهایی برای کسب و کار شما اعتبار ایجاد می کند.
نشان دادن دانش و تخصص در زمینه کاری خود در بخش مقالات سایت و همچنین معرفی کامل و باکیفیت برندتان، موجب اثر بخشی بیشتر بر ذهنیت مشتریان خواهد شد.
۲. اثربخشی تبلیغات را افزایش می دهد
قرار دادن آدرس وب سایت در تمام موارد تبلیغات ( تلویزیونی، محیطی، آنلاین و … ) به شما کمک خواهد کرد که نتیجه بهتری بگیرید و مخاطبان را تشویق کنید تا ابتدا از سایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر، بازدید کنند.
۳. کیفیت ارائه خدمات به مشتریان را بهبود می بخشد
این یک واقعیت شناخته شده است که داشتن وب سایت به بهبود کیفیت خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید کمک می کند.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه هستید و کارکنان زیادی دارید، نمی توانید آنها را در ۲۴ ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته تحت نظارت دقیق داشته باشید تا ببینید چگونه با مشتریان شما برخورد می کنند. درحالی که در فضای آنلاین هیچ چیز از نگاه شما پنهان نیست.
شما می توانید با نظارت بر کارکنان در سایت خود، از پاسخ سریع و با کیفیت به مشتریان، اطمینان پیدا کنید.
۴. باعث می شود تجارت شما در همه زمان ها در دسترس باشد
یک وب سایت برای شما و مشتریان شما در ۷ روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال در دسترس است. از هر مکانی و در هر زمانی می توانید پاسخگوی مشتریان باشید.
اگر مشتری شما ساعت ۱ بامداد قصد سفارش محصول و یا خدمات شما را داشته باشد، می تواند وارد وب سایت شما شود و با چند کلیک ساده، این کار را انجام دهند.
۵.هزینه های شما را کاهش می دهد
تبلیغات در فضای مجازی بسیار ارزان تر از تبلیغات سنتی است و ارائه اطلاعات محصول و یا خدمات به شیوه سنتی ( چاپ کاتالوگ، بروشور و … ) هزینه های چاپ توزیع بالایی دارد. درحالی که تاثر آن به نسبت هزینه، بسیار کمتر از تبلیغات مجازی است.
۶. بازار شما را گسترش می دهد
اینترنت به کسب و کار شما اجازه می دهد از موانع و محدودیت های جغرافیایی عبور کنید و به هر مشتری بالقوه در هر شهر و کشور دیگری که به اینترنت متصل باشد، محصول خود را بفروشید.
فروش محصولات به صورت آنلاین ارزان تر و آسان تر است، چه برای شما، چه برای مشتری شما!
۷. نمایش وجه تمایز و مزیت های محصول و یا خدمات
می توانید عکس ها و شرح مفصلی از محصولات و یا خدمات خود را ارئه دهید و توضیح دهید که چرا محصولات یا خدمات شما نسبت به رقبای شما برتر است.
توسط وب سایت به بازدید کنندگان خود نشان می دهید که چگونه محصولات و خدمات شما می تواند به آنها در زندگی شخصی و حرفه ای آنها کمک کند.
۸. وقتی محل کار شما تغییر می کند
اگر شما کسب و کار خود را به مکان جدید منتقل کنید، مشتریان شما هنوز هم می توانند شما را پیدا کنند. زیرا اطلاعات تماس و آدرس در وب سایت شما به راحتی بروزرسانی می شود.
وب سایت شما پویا و انعطاف پذیر است و اگر بهینه سازی موتورهای جستجو ( سئو ) به درستی انجام شود، کسب و کار شما به بازدیدکنندگان در موتورهای جستجو نمایش داده خواهد شد.
۹. هویت شما در فضای مجازی است
نام دامنه شما ( آدرس وب سایت ) هویت آنلاین بسیار قدرتمندی برای شما ایجاد می کند.
۱۰. آدرس های ایمیل تجاری
شما می توانید یک آدرس ایمیل تجاری اختصاصی برای خود، شرکت و کارکنان خود تنظیم کنید.
همچنین اگر شما ایمیل های مشتریان را ذخیره کنید، می توانید شرایط ویژه فروش و اطلاعیه های خود را به مشتریان خود ایمیل کنید.
۱۱. در رقابت پیروز خواهید شد
علاوه به تمام مزیت های دیگر داشتن یک وب سایت در شرایطی که رقبای شما در این عرصه حضور ندارند، برای شما مزیت رقابتی موثری محسوب می شود و به شما در تصاحب بازار کمک می کند.
۱۲. ایجاد وفاداری در مشتری
یکی دیگر از دلایل اینکه باید کسب و کار خود را آنلاین انجام دهید این است که می توانید هر زمان و هر کجا با مشتریان خود در ارتباط باشید.
این ارتباط می تواند از طریق اطلاع رسانی و اخبار، چت آنلاین، مکاتبات ایمیل، دیدگاه های کاربران در صفحه محصول و یاد خدمت شما باشد.
مشتریان می توانند به سرعت و به آسانی با شما ارتباط برقرار کنند، نظرشان را در مورد محصول و یا خدماتی که دریافت کرده اند، اعلام کنند و همچین در مورد نحوه استفاده از محصول و … مشاوره بگیرند!
با ایجاد حس مثبت توسط این رابطه، مشتریانی وفادار خواهید داشت.
نظری وجود ندارد